Utolsó kommentek

Érdekeltségeim

Hójelentés.hu - A megbízható forrás

Licenc

Creative Commons Licenc

Jack Mosley lesz De la Hoya edzője?

2007.01.15. 22:55 Thoer

Ray O. Campbell Jr. - BoxingTalk.com

Jack, úgy hallom a te neved is szóba jött mint De La Hoya lehetséges trénere a május 5-i Floyd Mayweather Jr. elleni meccsre. Mit tudsz nekünk erről mondani?
Nos, a hír igaz. Mióta Mayweather Sr. nem lesz az edzője, azóta azt gondolom, hogy miért ne ugorhatnék be a helyére és edzhetném őt. Shane-t már kétszer felkészítettem Oscar ellen, kétszeres év-edzője vagyok, szóval a pedigrém megfelelő kell, hogy legyen, és a meccs körítésének is szépen el lehetne adni. El lehetne adni az egész világon, mert engem mindenhol ismernek. Mint mondtam, hatalmas lehetne, nagyon nagy lenne és nagyon jó kis történet lenne, amivel eladhatjuk az egész meccset. A pénz nem lehet akadály, fizessenek nekem egy méltányos összeget és kész.

Azt mondtad, hogy Mayweather Sr nem lesz Oscar edzője. Ezt úgy érted, hogy az öreg Mayweather biztosan kint van az egyenletből, már ami az edzőségét illeti erre a meccsre?
Nem hiszem, hogy ő fogja Oscart felkészíteni. Oscar döntése az egész, mint tudod, mert ugye ő fog Mayweather fiával küzdeni. Én soha nem készítenék fel valakit, hogy megverje a fiamat, nem érdekel, hogy mennyi pénzről van szó. Képzeld el mondjuk, hogy én készítenék fel valakit a fiam ellen egy csatára, amiben teszem azt a fiam maradandó sérülést szenved. Mondjuk, hogy járni se tud többet a fiam, nem hogy harcolni és én készítettem fel valakit arra, hogy ilyen sérülést okozzon. Hogy érezném magam? Áh, ez teljes hülyeség! Biztos, hogy nem csinálnám, nem kockáztatnám meg. Ennyit nem ér.

Na nem mintha én az idősebb Floydot szeretném Oscar edzőjeként tudni Kicsi Floyd ellen, de nem hiszem, hogy a ti kapcsolatotok Shanenel összehasonlítható a két Floyd Mayweather kapcsolatával. Habár nektek is volt egy időszakotok, amikor nem te edzetted Shane-t, de soha nem volt olyan mértékű az ellentétetek, mint a Mayweatheréké. Ők keményen inzultálták egymást, amíg te mindig támogattad Shanet. Láttunk a fiad meccsein neki szurkolva akkor is, amikor nem te voltál a ringsarkában. Szóval abból amit hallasz, lehetségesnek tartod, hogy Öreg Floyd nem lesz ott De La Hoya sarkában.
Igen.

Tudom hogy soha nem lehet az ember ilyesmiben 100% biztos, amikor Oscarról van szó, de mégis mennyire tartod ezt valószínűnek?
Nem hinném, hogy Oscar megengedi Floydnak, hogy a fia ellen készítse fel. Így kell gondolnom Oscar érzéseit. Nem vagyok biztos, de nem hiszem, hogy hajlana efelé. Lehet, hogy tévedek, de nem hiszem. Ha Oscar hallgat a lelkiismeretére... Oscar helyében én nem tenném. Mindegy, hogy milyen viszonyban vannak most, akkor is Öreg Floyd fiáról van szó. Szóval én nem erőltetném.

Egyáltalán leültetek már Oscarral megbeszélni a lehetőséget, hogy edzenéd?
Nem, ami azt illeti még nem ültünk le megbeszélni. Említettem neki, de konkrétan nem ültünk le. Nem is beszéltünk róla részleteiben vagy ilyesmi, épp csak tudtára hoztam, hogy mit lehetne, hogy lehetne és hogy én tudom, hogy lehetne megcsinálni.

És hogy fogadta az első felvetéseket?
Jól.

Mielőtt Oscarhoz mentél, gondolom beszéltél Shane-el a dologról.
Igen, beszéltem Shane-el, azt akartam, hogy tudjon az ötletről meg mindenről. Azt mondta, hogy rendben van és azt, hogy valószínűleg Puerto Ricoba kellene utaznom, hogy edzem és hogy szerinte nem nagy ügy. Ami azt illeti, úgysem voltam arrafelé egy jóideje.

Oscar edzését állandónak terveznéd vagy csak a Mayweather elleni meccs körülményei miatt ugranál be?
Ez Oscaron múlik, nekem ebbe nincs beleszólásom. Rajta múlik, ha vissza akarna térni Mayweather irányítása alá a meccs után, én elfogadnám. Egyébként Oscarral dolgozni ezért a meccsért engem is segítene, hogy háromszoros év-edzője lehessek, ami olyan eredmény, amit szeretnék elérni, tehát motiválna.

Mi a véleményed Floyd Mayweatherről mint bunyósról egészében és szerinted mit kell Oscarnak tennie, hogy megverje Floydot?
Floydnak gyors kezei vannak, de úgy érzem Oscar kezei is elég gyorsak, csak ő erősebb és jobban bírja az ütést. Tényleg úgy érzem, hogy Floyd nem lesz képes lábon kihordani Oscar ütéseit. Kicsi Floyd szerintem úgy próbálna küzdeni, mint Baldomir ellen. Ki-be ugrálna meg ilyesmi. Szóval az én munkám az lenne, hogy Oscar gyorsaságát fejlesszem és biztosítsam, hogy tartani tudja a lépést Mayweatherrel, mivel a többi adja majd magát.

Nos, abból amit hallok úgy tudom, hogy három edző van a kalapban, úgy mint Freddy Roach, Ignacio Bernstein és te. Mond el az olvasóinknak hogy miért érzed magad alkalmasabbnak a feladatra a másik két lehetőségnél!
Mindenki tudja, hogy a fiam Shane egy élvonalbeli, elit harcos hosszú évek óta, aki több súlycsoportban is járt és nyert. Épp legutóbbi meccsén ütötte ki Vargast egyetlen ütéssel, szóval Oscar meg fogja nézni, hogy mit nyújtott Shane azon a meccsen. A sebesség, a lábmunka és az egész bunyós egyben volt. Ez tőlem jött, aki Shane-el dolgoztam és senki mástól. Én nem dolgozok párnákkal, mint Floyd, nem csinálom ezt a pötyögős dolgot, az csak kardióedzésnek jó. Én is használok párnát és használom gyors mozgásra is, de az erőre, gyorsaságra és kardióra van. Ez az, amit Oscar is kapna tőle: erő, gyorsaság és minden más egyszerre, nem hiszem, hogy Floydnak esélye lenne ellene.

Senki nem vonhatja kétségbe amit Shanenek tanítottál gyerek kora óta, amivel egy nagyon tehetséges és sikeres harcost faragtál belőle. Nem gondolod viszont, hogy egy kicsit túl késő lenne Oscart a te erőbokszodra oktatni?
Nem, mivel ő egy élsportoló, neki nem fog nehézséget okozni az elsajátítása. Ami azt illeti, szerintem kedvelni is fogja.

Az imént azt mondtad, hogy nem hiszed, hogy Floydnak esélye lenne. Ez azt jelenti, hogy ha te állnál Oscar sarkában, akkor Floydnak esélye sincs a tizenkét menet befejezésére?
Azt gondolom, hogy ha Oscar rendesen megüti, akkor Floyd le fog menni.

Nos, beszéljünk egy kicsit Shaneről. Mit mondanál az utóbbi időkben aratott régi-új sikereitek kulcsának?
Csak azt tesszük, amit mindig is tettünk. Soha nem változtattunk semmin. Mindig is hozzám volt szokva és újra azt akarta, hogy én edzem őt. Nyolc éves kora óta foglalkozom vele. Van egy nyerő kombinációnk, egy nyerő képletünk, szóval miért változtatnánk meg a receptet, amivel nyerni tudunk az esetek 99%-ában vagy éppenséggel 100%-ában. Shane öregszik, de már nem hagyja elszaladni a súlyát, mint régebben, szóval sokkal jobb és gyorsabb lesz.

Régebben beszéltünk, amikor te és Shane épp abbahagytátok az együttműködést mint edző és tanítvány és azt bizonygattad nekem, hogy nem történt köztetek semmi változás, azon kívül, hogy nem te leszel onnantól a fiad sarkában. Azért én úgy képzelném, hogy miután a kettőtök újra egymásra talált, mint edző és bunyós, azért ez biztos az apa-fiú kapcsolatot is megerősítette közöttetek. Milyen érzés volt ez neked?
Ugyanaz, semmi nem változott. Tényleg. Én még mindig én vagyok és nem változok senki kedvéért, Shane pedig Shane és én nem változtatok meg embereket. Amikor engem látsz az én is vagyok, és ez így van négy éves korom óta. Senki kedvéért nem változtatok meg semmit. Én ilyen vagyok, amit látsz, azt kapod.
Figyelj, az én szememben ő mindig csak a fiam marad. Mindegy mi történik! Érted? Mindegy, hogy mi történik, és ez így marad amíg halál el nem választ vagy hogy mondjam. Ő mindig a fiam marad és ezt nem változtathatom meg. Az én vérem, ami belőlem és a feleségemből lett. Szóval nem lett nagyszerűbb vagy kevesebb vagy bármi más, mivel ez mindig a legfontosabb lesz nekem. A gyerekeimről beszélek. Minden egyes alkalom, amikor láthatom őket, az egy áldás és egy csoda, hogy még mindig életben vannak és én felkeltem az adott reggelen. Ez mindig fantasztikus, sosem kevesebb.

Hogy áll Shane február tizediki meccse Luis Collazo ellen?
Szétedzi az eszét is, 23 menetet edzettünk a szparringok kezdete előtti napon. Most visszavettem úgy 12 körülre.

Ki segíti Shane felkészülését?
3 srácot hoztam fel neki ide a big bear hegyi edzőtáborba. Az egyiket Enriquenek hívják, de a vezetékneve most nem jut eszembe. A másik fickó Jose. Ő new yorki. Rajtuk kívül itt van velünk Fred Tukes is.

Mit gondolsz Shane ellenfeléről, Luis Collazoról?
A felvételeket nézve úgy tűnik, hogy szeret beleverni az ellenfél támadásaiba, uralni a ring közepét és bokszolni. Elég jó ütőereje van, de nem gondolom, hogy kiemelkedő lenne az ereje. Nem harcol túl jól a kötelekről és ez tűnik az egyik legnagyobb gyenge pontjának. Hagyta azt az kis aprócska fickót, Ricky Hattont, hogy körbeverje a ringen. A 11. és 12. menetben kezdte el csak Hatton verését és azt gondolom, hogy ha hamarabb rákapcsol, akkor gond nélkül verhette volna az angolt.

Egyértelmű, hogy amikor elhatározta magát, hogy távol tartsa végre, akkor tisztán Hatton fölé nőtt, mivel Ricky akkor volt eredményes, amikor közel voltak egymáshoz Collazoval. Ti is ezt a képletet fogjátok használni Collazo megveréséhez?
Ahogy én látom, mindegy hogy mit csinál. Nem lesz képes Shanet stílusváltásra kényszeriteni akár kintről bokszol, akár közelről bombáz vagy bármit is fog Shane helyesnek vélni. Kivéve ha Shane túl nagy tiszteletet mutat a srác felé és engedi érvényesülni. Viszont ha Shane rá akar ugrani, akkor ki fogja ütni. Lehet, hogy tévedek, de így érzem.

Szóval azt mondod, hogy ez a meccs nem fog végigmenni?
Nem tudom, de nem kéne neki. Úgy értem tévedhetek, de papíron Shane sokkal tapasztaltabb erősebb és jobb bokszoló mint Collazo. Shane egyébként nem néz át Collazon, ő is egy harcos, de az eredményeire és Shane eredményeire tekintve nem szabadna gondot okoznia a fiamnak. Collazo szempontjából viszont ez egy nagy lehetőség, amivel mindent megnyerhet, de nem veszíthet semmit, szóval biztos, hogy meg fog próbálni mindent a jó eredményért, Shane pedig azt fogja tenni, amit szokott. Shane egyre jobb formában van a Vargas meccs óta, ami azt illeti, már hozta is a súlyt. 149 font volt (67kg), most visszament 152-re (68.5kg), de többször volt 149 és fél font. Szóval Shane már csak a technikai dolgokra koncentrál, nagyszerű állapotban van.

Collazotól sem lehet elvenni semmit, igazán jól állta a sarat Ricky Hatton ellen, de Hatton nem Sugar Shane. Ricky Hatton úgy fest mint Phillip Holiday, akivel Shane akkor meccselt amikor beteg volt. Az a fajta bunyós aki csak jön és üt, de sokat fog és dulakszik. Ezeket viszont nem tudná megcsinálni Shane ellen. Én valahogy nem hiszem, hogy képes lesz kezelni Shane erejét. Ha megnézed a Vargas elleni második meccset, mi keményen dolgoztunk azon a balhorgon és az lett az ütés amivel kiütöttük Vargast. Amikor jött a második Vargas meccs az emberek azt mondták, hogy 'Vargas ezt fogja tenni Shanenel', meg 'Vargas azt fogja tenni Shanenel', én meg megmondtam nekik, hogy Vargas semmit nem fog csinálni azon kívül, hogy kiütteti magát és pontosan ez történt. Mondtam nekik, hogy Shane csillogni fog azon a meccsen. Vargas még csak nem is látta azt az ütést, amíg vissza nem nézték videón!

Shanenek van egy kemény balegyenese, amikor Collazo megérzi azt a balost, amikor Shane igazán eltalálja vele, akkor Collazo másra se fog tudni gondolni csak, hogy 'Francba, ez az ember sziklakeményet üt!'. Olyan érzés lesz, mint ha egy zsaru zseblámpájával vágnák kupán.  Mindenki azt mondja, hogy Shanenek már vége és Shane megkopott, de amikor újra szétrúg pár hátsót, akkor azt fogják mondani, hogy 'Ó igen, Shane visszatért!'. Ellenben az igazság az, hogy Shane nem is ment sehova.

 

 

* Ezt a fordítást a px részére készítettem, úgyhogy engedélyhez kötött a felhasználása

8 komment

Címkék: de la hoya

A bejegyzés trackback címe:

https://balhorog.blog.hu/api/trackback/id/tr2628668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cezi 2007.01.19. 10:54:33

de ugye nem baj, hogy ha valaki mas is leforditja, es hasonlit a tiedhez? :)

Thoer 2007.01.19. 13:08:32

Erre mit mondjak? Engem a szerzői jogi dolgok hidegen hagynak.

cezi 2007.01.21. 18:29:46

akkor miert irod oda? komolyan kerdezem, nem szopatni akarlak.

Thoer 2007.01.22. 09:23:33

Mert nem az én tulajdonom a cikk, ugyanis lemondtam minden jogról. (Magamtól.) Ha megnézed a blog főoldalt, akkor a jobbmenüben van egy pont: Some Rights Reserved és elvileg az van benne, hogy jelöld meg a forrást ha felhasználod a cikkem. Nem gondolom, hogy bárkit beperelnék ha ezt nem tartja be, de így tartom fairnek. Ez se a px-en se a pksz-en nem ilyen egyszerű. Ez a cikk nem a bloghoz tartozik, hanem a pxhez. Ha a Sasi megkér, akkor le is veszem innen. Ezért írtam oda.

Csak úgy megjegyzésként:
px: www.profibox.hu/images/index_17.jpg
pksz: Copyright © 1999-2007 Profiboksz.hu
Minden jog fenntartva! A honlap tartalma a szerkesztők kizárólagos tulajdona.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos előzetes írásbeli engedélyével lehetséges!
monokli.com: © 2006 Monokli Média
Minden jog fenntartva.

Ehhez képest nálam a fent említett, így ha más cikkét hozom le, amire más szabályok vonatkoznak, akkor azt jelzem. Van még kérdés?

Edgegod · http://www.profiboksz.hu 2007.01.22. 10:46:24

Thoer

Sztem az volt cezi gondja, hogy a *-os megjegyzés úgy értelmezhető, hogy Tőled kell engedélyt kérni a felhasználáshoz...(legalábbis Nekem is elsőre ez jött le a megjegyzésből)

Thoer 2007.01.22. 11:17:13

És ha tőlem kell az miért fáj valakinek? Nem állítom, hogy értem, de őszintén szólva nem is nagyon érdekel. Ha van még kérdés írjatok, de részemről lezártnak tekintem a témát.

Edgegod · http://www.profiboksz.hu 2007.01.22. 11:37:29

Thoer

Nem fáj senkinek semmi:).. csak annyi lett volna akkor a "furcsaság", hogy egy jogvédett oldalról lefordított cikkhez - melyhez gondolom közlési jogot nem vásároltál a boxingtalktól - oda van írva, hogy további felhasználása engedélyköteles.. ennyi..nem több. :). Szerintem .

Thoer 2007.01.22. 11:45:35

Na jó, inkább nem mondok erre semmit. Örülök, hogy ilyen izgalmas kérdésekről diskurálhattam veletek. :)
süti beállítások módosítása