Utolsó kommentek

Érdekeltségeim

Hójelentés.hu - A megbízható forrás

Licenc

Creative Commons Licenc

Csalás volt a Valuev vs Holyfield?

2008.12.21. 16:08 Thoer

Tegnap este jobb dolgom is volt, mint bokszmeccset nézni, bár az igazság az, hogy el is felejtettem, hogy meccs lesz. Épp a barátaimmal söröztem amikor egy kedves fórumtárs smsezett, hogy Valuev komoly bokszleckét kap, majd alig később telefonált, hogy elcsalták a meccset. Sajnáltam Holyt, de különösebben nem rázott meg a hír, mert egyfelől úgy gondoltam, hogy ha tényleg jobb volt az amerikai, akkor úgyis lesz pénz egy amerikai visszavágóra, hiszen egy hőst kaphatna Amerika egy 46 éves világbajnokkal, másrészt Saurland gálákon előfordul, hogy lejt a pálya, és akkor még finom voltam. Ma olvasom a sokszáz hozzászólást, a többség szerint csalás volt, ellenvélemény alig, bár ami mégis az azért elég komoly emberektől.

Úgy döntöttem, hogy leírom menetről menetre hogy mit látok. Eredetileg csak fórum hozzászólásnak szántam, de a negyedik menetnél rájöttem, hogy elég hosszú lesz, úgyhogy inkább bejegyzést írok belőle. Ez persze meg is látszik, az első pár menet felületesebb lett, bár az is igaz, hogy kevesebb akció is történt. Annyiban csaltam, hogy nagyon kérdéses szituációknál újranéztem a jelenetet, de azt hiszem nem volt olyan, hogy az ismétlésnél mást lássak mint elsőre, csak olyan hogy láttam valamit, amit elsőre csak sejtettem. Na akkor menetenként folyamatában:

1. Mindketten elég pontatlanok, az operatőr(ök) is végezhettek volna jobb munkát, de én több találatot láttam az óriástól. Vicces a rengeteg elindított, de végig nem vitt ütése. Valuev (10:9)

2. Csak egy kamera van a szoritóra irányítva?, borzasztó menet az első másfél percben összesen volt 3 Valu jab, az utolsó bő percben Holynak volt 2-3 értékelhető akciója. Holyfield (19:19)

3. Holyfield másfél perc alibizés alatt beszedett 2-3 találatot, 1:31-nél megindul. 1 találat Holynál. Újabb perc alibi, Holy beugrik és üt is kettőt, de Valuev válasza szintén ül. Holyfield láthatóan a menet végét erőlteti, Valuev pedig nem tud mit kezdeni az ellenfél sok mozágásával. Szívem szerint döntetlen, de legyen inkább Valuev a menet eleje miatt. (29:28)

4. Az első perc akárcsak a az előző menetben. Valuev jabjeiből talál néhány. Érdekes, hogy meg sem próbálja Holy fejét eltalálni, inkább mellkasra támad vel, de az igazság az, hogy az is találat. Okosan is teszi, mert valamikor még a mellkasát se sikerül eltalálnia Real Dealnek. 1 perc tökéletes semmittevés, 56 másodperccel a vége előtt Holy "megindul". Tiszta jab az óriás testére, agressszív sorozat alig utána, de nem tudom mennyire volt pontos. Mondjuk kettő bent volt. Jab és jobbos Valuevtől szerintem pontot ért. Holy két balhorga védve, felütés Valuevtől ült, előtte valami jab duckingolva. Összességében Holynak adom, mert az utolsó percben próbálkozott, de abban azért nem vagyok biztos, hogy több kárt tett az ellenfélben, mint Valuev aki amúgy az első két percben legalább uralta a ringet ha már nem is történt semmi. (38:38)

5. Kombináció az első percben! Kétszer vissza kellett néznem a gyenge minőség miatt, de az az igazság, hogy az orosz egész jól levédte magát. Nem leszek népszerű, de ő jött ki ebből jobban. Néhány jab megint ül. Holyfield testre üt jabeket beugrásból. Elég langyosak, de talán bent volt pár. 1 perc hátra Holyfield ismét megindul, ezúttal egyértelműen ül egy nagyobb szép horog, még két ütés védve, válasz nincs. Félpercnél ismét sorozat. Pontatlan ugyan még a ruszki is védekezik, de volt benne értékelhető találat. Összességében Holyfield, egyértelműen. (47:48)

6. A kezdet a szokásos, de a ruszki jabek most célt tévesztenek. 1 percnél volt egy felütés Valuevtől ami szerintem jó volt, de nagyon rossz a felvétel, az angol kommentátorok meg magukkal vannak elfoglalva... Holyfield bemegy ütőtávon belül megesz két balost, de továbbmegy hogy kiosszon két balhorgot. Sajnos elég lassú így az orosz kesztyűin landolnak az ütések. Talán a jobbhorog jó volt, de megint elég szar munkát végez az operatőr és madártávlatból nézzük a meccset... Nikó két jabje is az amerikai hős fején ül, Evander csak az elhajlásokra épít. Utolsó negyven másodperc, angol kommentárok hülyeségeket beszélnek, Valuev soroz (!) talán talált is belőle valami de nehéz megállapítani. Nagyon szép balhorog Holyfieldtől! Kettőből egy jó jab Valuevtől, a Warrior feje jócskán hátrébb megy. Utolsó 20 másodpercben tulajdonképp sok a próbálkozás mindkét részről, de értékelhetetlen. Valuev. (57:57)

Eddig tehát 57:57, szoros és nehezen értékelhető meccs, szerintem lehetne akár 55:59 is bármelyik félnek, nem érezném csalásnak.

7. Némi lépegetés után Valuev soroz, de nincs találat. Valuev jabek szintén hárítva. 1:20 körül ütésváltás, de nem tudom egyértelműen értékelni, talán egy-egy nem túl erős találatuk volt. Valuev jabek megint eredménytelenek, ismét elővette a végig nem vitt jabek technikáját. :) 1:50-nél Holy bemegy, amire Valuev üt egy gyönyörű luftot majd a hóna alá veszi az öreg mestert. Holy közben kettőt ütött amiben volt egy jobbhorog testre, de szerintem sokan nem látták. 2 percnél újabb csata de hál istennek a bíró hátát látni csak. Az ütésváltás végén Holy talál többet. Valuev érzi, hogy elmegy a menet és sorozattal támad. Madártávlatból úgy tűnt talált is kettőt. A kommentárok azóta is baromságot beszélnek, teljesen elfogultak Holyval. Az utolsó 15 másodpercben csak Valuev támadott, de köszönhetően a lelkes operatőröknek nem lehetett sokat látni. Szerintem nem volt találat. Azt mondom Holyfield, de nem volt ez egy megalázó különbség. A lassításból látszik a beugrós fejelős Real Deal specialitás, ami a magasságukból adódóan pont állba vágta az óriást. Nem hiszem hogy sokat számított, de valószínűleg a legkomolyabb károkozás eddig a meccsen. (66:67)

8. Holyfield már a menet elején elereszti a kezeit, de nagyon messze van, nincs találat. Madártávlatból átváltottunk ismét egy seggmagassából vett meccsre, gondolom ettől nagyobbnak tűnnek a felek. Vagy törpe az operatőr? Három ütésből egy jobbos ült az amerikai fején, Holy jabje nincs bent. Azután egy csodálatos küzdelmet látunk Valuev hátáról, amennyit ki lehet venni a háta mozgásából inkább ő volt aktív, Holyield horga szerintem elzúgott az orosz hasa előtt. Hármas orosz kombó, de ezúttal Holyfield válla és kesztyűje is a helyén volt. Viszonylag sok jab mindkét részről, de nincs találat. Akciódúsabb lett a meccs az elejéhez képest. Holyfield dupla jab talán Valuev vállát érhette, az orosz válasz viszont ezúttal eléggé megtorló erejű volt az amcsi fejére. Komoly találat. Holyfield némi dulakodás közben bevisz egy szép jobbhorgot testre. Másfélpercnél szinte már menetrendszerűen összecsapnak, ezúttal Holyfield jött ki jobban a dologból. Ezután újabb jabcsata, találtak mindketten, de kijött a súlykülönbség, Holy láthatóan megérezte a dolgot. Közeleg az utolsó fél perc, Valuev irányít és testre volt is egy szép találata. Holyfield próbálkozik, de szerintem nincs találat. 7 másodperc vissza amikor még Valu ráhúz egy jobbost Holyfieldre bár eléggé karból/vállból lett ütve. Még némi dulakodás és vége. Holyfield többet talált, de lehet, hogy Valuev okozott több kárt. Legyen Holyfield 77:75, de lehet hogy van benne némi elfogultság.

Érdekes volt a szünetben meghallgatni, hogy a kommentátorok szerint bármivel talált Valuev az semmi hatással nem volt Holyra. Mindenki tudja, hogy az amerikai álla ennél sokkal komolyabb dolgokat kibír, de a két bunyós közül inkább Valuevre mondanám, hogy nem kapott még olyan pofont amit megérzett volna, Holyfield feje többször hátrabicsaklott a meccs alatt. (75:77)

9. A szokásos keringővel indul a menet. Aztán egy jobbos kb hátbavágja a lehajoló Holyfieldet, ami rendesen kibillenti az egyensúlyából. Nem volt megütve az öreg, de egyértelműen az ütéstől tántorodott meg, nem pedig elcsúszott, mint azt a kommentátorok ismét helytelenül állapították meg. (Most először a meccsen visszalassítottam a szitut, mert elsőre is gyanús volt.) Alig később komoly ütésváltás. Valuev dupla jab, jobb és megint bal, de mind védve. Holyfield kinyílik egy komoly, de kissé pontatlan jobbos kiosztása végett, de Valuev se marad adósa egy nagyon jó bal horoggal kompenzál, egy levédett jobb Valutól és egy kettős találat balhorgokkal. Holyfieldé szebb, de nem tudom melyiket kérném előbb. Szép volt, de döntetlen. Holyfield téveszt többet jabbel, majd egy fantasztikus vállal lökést is bemutat. Ismét alibiznek egy percet, bár hozzá kell tenni, hogy egyre jobb a meccs. Nem igaz, hogy Valuev nem próbálkozik, csak épp nem elég agresszív. Utolsó perc, Holyfield magára húzza az óriást, de kap is egy jobbost amikor az amcsi már az ellentámadásra koncentrál. Nem is hagyja megtörni magát, hanem előre jön pár célt tévesztett ütéssel. Real Deal 2:20nál megint bemegy, de nem sok minden történik. Talán azért volt két találat az orosz testén, de nem volt a legelszántabb próbálkozás. Utolsó 15 másodpercben megint az amerikai támad, de kap egy viszonylag komoly balegyenest. Persze nem rázza meg nagyon, de ebből most ő jött ki rosszabbul. Beledőlős test jobbhoroggal próbál kompenzálni a végén. Hmm, elfogadok más véleményt is, de nekem Valuev teljesítmény egy hajszállal meggyőzőbb volt, igaz Holyfield volt az agresszor. (85:86)

10. Kicsit mozgalmasabb a menet eleje mint az első hat menetben volt, együtéses támadásokból csak az amerikai tud pontot szerezni. Valuev próbálkozik sorozattal is, de teljesen eredménytelen. Kb másfél percnél lehet a menet amikor Holyfield beugrik egy ütésváltásra. Megint elég rossz a minőség, de úgy vettem ki, hogy ebből is ő jött ki a győztesen, alapvetően a nyitó jobbhorog elég kemény volt fejre. 2 perc környékén viszonylag sok akció Valuevtől, de nem igazán értékelhető egyik sem. 20 másodperc van hátra amikor Valuev a sarokba szorítja Holyfieldet, de hála az operatőr remek munkájának, megint nem látok belőle sokat, mondjuk nagyon komoly találat nem lehet. Holyfield két szép horoggal jön ki a szorult helyzetből. Egyértelműen Holyfield menet.

A kommentárok szerint pont ezek a menetek voltak kérdőjelesek? (94:96)

11. Ismét ütésváltással kezdenek szinte a felek, mindezt persze madártávlatból szemléljük, én egy pontot adok rá az amerikainak, de hogy őszinte legyek nem vagyok benne biztos hogy jogosan. Kicsit később Valuev támad és bár ütésváltás volt, de úgy láttam nem volt találat. Kicsit később egy Holyfield balhorog ült az orosz testén, Valuev "megelőző" balosai sorra célt tévesztenek, de ilyen gyorsasággal még a MÁV sem büszkélkedne. Utána ütésváltás eléggé döntetlen szagú, de Holy elég keményen lefejeli megint Nikót, majd kiköt a hóna alatt. 2:50-nél megint jó testsorozás Holy apótól. 1 percnél pár komoly luft mindkét féltől, majd ütésváltásból Holy jön ki jobban a záró horoggal. Egy jó jab az orosztól már fél percen belül, de lehet hogy ebben a menetben ez az első, utána nem láttam értékelhető találatot. (103:106)

12. Kicsit langyosabb kezdet mint az utóbbi menetekben. Majd egy csodálatos cipőmagasságból vett snitten volt látható, hogy a felek bokszmeccset próbáltak produkálni. Ennél többet én nem tudtam kihámozni, de pár cifra szó elhagyta a számat... Ha jól láttam akkor azért Holyfield talált a három-négy ütéses kombinációból egyszer, Valuev pedig úgy tűnt hogy nem, de vissza kellett néznem párszor. Kicsit később egy együtéses jabbel növeli előnyét Real Deal, Valuevnek előtte ez több próbálkozásból sem sikerül. Másodpercekkel később heves összecsapás, ezúttal mindketten találtak, de szerintem Holyfield záró balhorga volt a meghatározó. Csak sejtem, hogy körülbelül gyomorszájon vághatta az óriást, mert Valuev háta látszik a felvételen. Utolsó perc a meccsből, Valuev támad, de csak ölelkezés kerekedik belőle. Kicsit később ismét támad, de eléggé ötlettelenül dobálja a karjait az orosz, értékelhető találat ennek megfelelően nulla. Fél perc sincs már amikor Valuev másodszor tereli a sarokba Real Dealt, de az amerikai ijedtség helyett két bődületes ütést mutatott be, igaz Valuev ezt nem várta meg, hanem arrébb lépett, aminek eredményeképp az amerikai némiképp vicces luftokkal "visszaesett" a szorító közepére. Valuevnek még van ideje pár ütésre, de azok Holyfield kesztyűin landoltak. A kommentátorok szerint lehet hogy megnyerte az orosz a menetet??? Te jó ég, miről beszélnek ezek? Remélem a magyar kommentár jobb volt, bár a bokszoldalak kommentjeiből nekem nem ez tűnik ki... (112:116)

Nálam tehát 4 ponttal győzött Holyfield, viszont úgy látszik teljesen más meccset láttam mint a többség, hiszen a kommentelők többsége és a kommentátorok szerint az első 6 menet csak Holyfieldé lehetett, utána veszthetett párat. Ezzel szemben én úgy láttam az első 6 menetet bárki nyerhette két ponttal (nálam egál lett). Viszont utána elég egyértelmű Holyfield fölényt láttam, hozzátéve, hogy ott is lehetett adni két menetet Valuevnek csak nagy "jóindulat" kellett hozzá. És hogy csalás volt-e a pontozás? Nem tudom, nem volt igazságos, talán még a döntetlenre lehet mondani, hogy köze lehetett a bírónak a meccshez, a többit nem értem, ugyanakkor azért láttam már ennél rosszabbat is, például a Larry Donald elleni Valuev meccset. Mindenesetre remélem, hogy összejön a visszavágó az Egyesült Államokban és nevéhez méltón fejezheti be a pályafutását egy legenda, Evander "Real Deal" Holyfield.

ui: Kicsit sajnálom, hogy ilyen kurtára sikerült az első pár menet, de azok olyan unalmasak voltak hogy nincs erőm visszanézni őket. :)

2 komment

Címkék: holyfield valuev

A bejegyzés trackback címe:

https://balhorog.blog.hu/api/trackback/id/tr38835185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csacsabika 2008.12.22. 11:23:43

Grat Thoer!
Végre egy jó értékelés! Az operatőr tényleg gyenge volt, de én is a meccs második felében láttam jobbnak Holyt. Sajna a magyar komment is gyatra volt, ők is össze-vissza beszéltek.
Ez is egy kicsit elfogult, de szerintem jó:
www.vehir.hu/sport/2008-12-21/boldog+karacsonyt+valujev.html

Thoer 2008.12.22. 22:12:17

Köszi csacsabika!
süti beállítások módosítása