Utolsó kommentek

Érdekeltségeim

Hójelentés.hu - A megbízható forrás

Licenc

Creative Commons Licenc

Móri gála külsős szemmel II.

2006.11.27. 16:03 Thoer

Nézzük tovább a Móri gálát. A kövezkező meccsen a székesfehérvári Jónás Zsolt és a belarusz Yauhen Kruhlik lépett szorítóba és a meccs többünket a Mészáros Bandi - Stanislav Merdov mérkőzésre emlékeztett. Itt is kőkemény és magas exszovjet szórta a magyar fiút és néha már fájt nézni a bombáit és ahogy kerülgette az egyébként nagyonis agresszív Jónás támadásait nyiklő-nyakló mozdulatokkal. Szintén hasonló volt, hogy Yauhen is fokozatosan vette át az irányítást a meccsen és a meccs haladtával éleződött ki a különbség igazán. Azért szerencsére nem volt annyira nagy a magasságkülönbség és ebből fakadóan a meccs is szorosabb volt mint az említett Mészáros meccs. Négy önjelölt pontozóból négy szerint 2-3 menetet lehetett Jónásnak adni, ehhez képest Flórián Béla, Ernst Salzgeber és Patrizio Oliva szerint sorra 77-75, 76-77 és 78-75-ra látták a meccset, így megosztott pontozással nyert Jónás. Mit lehet erre mondani? Flórián 77-75-jét és Salzberger 76-77-jét hagyjuk, mert ha mindkettő beleszámolta a nemzetiségét és a hazai pályát, akkor azt lehet mondani, hogy elmegy. Na de hogy a volt WBA és későbbi EBU bajnok Oliva milyen meccset nézett, arra kiváncsi lennék. Rendben hogy ő olasz, de más olasz érdekeltség nem volt a pályán tudtommal...

Ezután jött Petrányi Zoli meccse Gyuris Gáborral. Ahogy egy kedves fórumtárs írta: "Hamarabb véget ért a meccs, minthogy ezt a hozzászólást most megírom". És valóban, Gyuris nem volt ellenfél Csepinek, de hát mindenki csak azzal küzdhet aki elé kerül. A magyar nehézsúly gyengeségének Csepi szerint legjobb jele, hogy ő lehet a bajnok. Van benne igazság, de talán egy kicsit túl szigorú önmagához, mert a másik oldal is igaz szerintem: Ha nem ilyen lenne a magyar felhozatal, talán Csepi is eredményesebb lenne a nagyobb nevek ellen. Persze az ő korával és testalkatával nemigen verhet meg egy Danny Williamst, de azért az se mindegy, hogy hogyan kap ki az ember. A sparringpartnerek és az ellenfelek is sokat számítanak. Én örülök hogy láthattam Zolit a ringben, gratula neki ehhez a meccshez is, a Dieter Roth ellenihez meg pláne! Nagy harcos vagy!

A következő meccs volt persze az, amiért a többség kilátogatott szerintem. Legalábbis ha a helybelieket és az érdekelteket leszámítjuk. Belinszky Krisztina és Hollie Dunaway meccse igazi unikumnak indult, hiszen a meccset nyugodtan be lehetett harangozni a súlycsoport két legjobb, legeredményesebb bajnoknőjének meccseként. Sajnos a meccs képe elég egyoldalú amerikai fölényt mutatott, de tegyük hozzá gyorsan, hogy Kriszti felkészülése a hírek szerint szörnyűre sikeredett és bár Dunaway többször megrendítette a magyar lányt a mérkőzés második felében, Kriszti becsülettel állta végig a meccset és az első pár menetben az iramot is tartani tudta. A rossz felkészülés egyébként egész meccs alatt érezhető volt, aki látta már Krisztit bokszolni, annak végig olyan érzése volt, hogy ez nem az a lány, akit vártunk. Most is igaz persze, hogy mindenki úgy bokszol ahogy hagyják neki, de a két menet után jelentkező lassúság is azt mutatta, hogy nincs minden rendben. Ezen kívül említsük meg azt is, hogy Krisztina igazán sportszerűen viselte a vereséget és csak drukkolni tudok neki, hogy megkapja a visszavágás lehetőséget és bebizonyítsa nekünk, hogy mire képes. Apróság, de azért a pontozás itt is adott okot a szégyenkezésre. Salzgeber 99-94-e jól tükrözi a meccs képét és Oliva 97-95-je a Jónás meccsen mutatott pontozás után hagyján, de Döry Miklós 94-96-ja egyszerűen döbbenetes. Engem a meccs alatt kinevettek páran mert azt mondtam, hogy hazai pályán négy menetet oda lehetett adni Krisztinek, na de hogy 6 menetet nyert volna a 10ből? Ugyan kérem! Volt egy menete Krisztinek, 1 döntetlen-szagú és 2 olyan ami kicsit szorosabban ment el, a többi viszont elpontozhatatlannak tűnt. Amerikában ez a meccs -akár tetszik akár nem- 100-90 lett volna vagy legfeljebb 99-91. A két lány viszont végig nagyon sportszerű volt, úgyhogy remélem összecsapnak újra úgy, hogy Krisztinek sem jön közbe semmi!

Természetesen ezután a meccs után mindenki lelombozódott egy kicsit, de azért még megvártuk a 'főmeccset', ifj. Kiss Zoltán meccsét a szintén fehérorosz Artem Solomko ellen. Én Kisst még sosem láttam bokszolni, de nem sok jót csiripeltek a verebek a meccs előtt. Sebaj mondom, ha már fizettem érte, megnézem. Kiss eddigi rekordja 9-0-2 volt az ellenfélé 5-13-0, a tét az IBU interkontinentális (betöltetlen) félnehézsúlyú öve. Amikor bejött a belarusz srác rögtön összenéztünk sportrajongó társaimmal és rögtön tudtuk mire gondol a másik: 'Ajaj, ebből gáz lesz!'. Hát gáz is lett, Artem az ex-szovjet bunyósok szívóságával, győzni akarásával, technikájával és kiszámíthatatlan rekordjával érkezett Mórra és gyakorlatilag esélyt se adva Kissnek a győzelemre 4 menet alatt felőrölte a magyar versenyzőt. Mi csak azon csodálkoztunk, hogy az apja (Toto) miért nem dobja be a törölközőt, mert mi már rég kiabáltunk hogy állítsd már le! Ifjabb Kiss egyébként ütésallóságból jóra vizsgázott, még csak azt se mondanám, hogy biztosan rossz bokszoló. Inkább úgy tűnt - és ezt se én mondom, de egyetértek -, hogy jobban hajtják mint ahogy azt ő szeretné. Persze ez csak egy vélemény, de komoly tervei remélem azért nincsenek ifjabb Kiss Zolinak.

Hát röviden ennyi. Sajnálom, hogy nem a szervezők elképzelései szerint alakult a gála, de azt nem mondanám, hogy megbántantam, hogy rááldoztam a pénzt és időt, ki tudja mikor látunk ilyen komoly női meccset itthon legközelebb. A győzteseknek gratulálok, a veszteseknek és szervezőknek pedig csak annyit, hogy fel a fejjel, lehet ez még jobb is!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://balhorog.blog.hu/api/trackback/id/tr2120633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atibox 2006.12.09. 15:10:28

sziasztok!
én kint voltam moron a mérközésen.
az egyetlen emlitést érdemlö mérközés azt Jónás csinálta ott legalább nem egyoldalu küzdelem volt voltak látvános pofonok és ugy gondolom a hazai pája lejthet ennyit máshol is ez van.
Petrányirol jobb ha nem is beszélünk csak azt nem tudom Gyuris kit vert meg?
Kriszta viszont ugy nézett ki mint aki elfelejtett boxolni lehet itt magyarázkodni hogy nem tudtak felkészülni de tudta kivel kell boxolni mia tét.
szerintem edzöje követte el a hibákat mert meg kéne tanitani legalább balegyenest ütni.
nem láttam benne semmi küzdeniakarást.
régebben én edzettem együtt vele tudom mire volt képes komoly edzöi irányitással de ez már a multé.
remélem még vissza tud térni és ismét bajnok lesz hiszen magyarországnak is szerezne dicsöséget.
az utolso mérközést nézve én már mondtam a barátaimnak az elsö menetben fel kéne adni csoda hogy eddigbirta nagy verést kapott.
ez is csak menedzselési és edzöi hiba volt nem voltak felészülve az ellenfélböl és nem tudták mire képes a versenyzöjük.csunya vereség volt......
Atibox
süti beállítások módosítása